No Image

No bend lighting afs

СОДЕРЖАНИЕ
156 просмотров
15 ноября 2019

Помогите разобраться, по дороге на работу на приборке появилась желтая лампа и сообщение "No bend lighting(AFC)function owners manual", проверил все лампы, все исправно горит! В чем может быть причина?

Смотрите также

Комментарии 18

Это с биксеноном блок стоит на фаре, когда тачку заводишь фары влево вправо, вверх вниз ходят, так вот, вверх вниз у тебя ходить не будут. Сегодня такая ошибка бле выскочила.

Почти вовремя) Что в итоге было?) такая же ошибка и дальний свет не горит.

Проверили, показывает ошибку 00471 — "Блок управления системы электронного регулирования демпфирования EGD-J250", причем она не скидывается… Завтра поеду к дилеру, посмотрим что скажут!

таж фишка была, переодически загоралась лампочка адаптивного света, все вылечили ОД прошивкой…

Скорее всего дело в неправильном сопротивлении и бк думает что-лампа сгорела, либо проводка штекер либо сама лампа. Поездим посмотрим что дальше.

Возможно перегорела лампа подсветки поворота. В темноте поверни руль в одну сторону, потом в другую. Увидишь, какая из сторон не подсвечивает.

Возможно плавающая ошибка. Т.е. лампа еще не перегорела, но блок контроля целостности ламп по каким-то критериям считает ее перегоревшей. Тогда найдешь перегоревшую только через какое-то время — пока окончательно не перегорит.

В том то и дело, что в темноте проверял, все работает! Насчет второго варианта сомневаюсь, просто тогда не понятно почему блок считает ее перегоревшей…

А там хитрая система проверок.

Есть проверка на холодную — это когда все лампы проверяются при повороте ключа зажигания. На них подается небольшое напряжение — где-то 3…6 В и измеряется сопротивление или ток в качестве отклика. Если полученные значения попадают в нужный диапазон — значит всё нормально. Если нет — значит либо что-то перегорело, либо какая-то лампа еще работает, но уже перегорает и у нее изменилось сопротивление, то система считает ее уже неисправной. Я эту проверку на холодную виду на своих светодиодных лампах в заднем фонаре (при включении зажигания идет трехкратное перемигивание по кругу) — для обычных ламп данного напряжения не достаточно для свечения.

Есть аналогичная проверка целостности на горячую.

Читайте также:  Распылитель д 245 евро 2

Хех, кроме как временем не проверишь…

Возможно перегорела лампа подсветки поворота. В темноте поверни руль в одну сторону, потом в другую. Увидишь, какая из сторон не подсвечивает.

Возможно плавающая ошибка. Т.е. лампа еще не перегорела, но блок контроля целостности ламп по каким-то критериям считает ее перегоревшей. Тогда найдешь перегоревшую только через какое-то время — пока окончательно не перегорит.

За день до этого отсоединял штекер заднего фонаря, потом сразу воткнул на место, зажигание включено само собой не было! Не знаю может это быть с этим связанно или нет? После этого сутки ездил и все норм, а тут…

Если сразу индикация не зажглась, а только спустя сутки, то скорее всего или плохо воткнул штекер и плохой контакт (что вряд-ли).

Скорее всего с этим не связано.

У меня было неоднократно за 4,5 года эксплуатации, когда индикатор перегорания лампочки то загорался, то гас. Но это длилось не более 10 дней. После этого одна из лампочек окончательно перегорала. Но чаще всего сразу перегорает и соответственно сразу находится.

Registered

Over the last few months I have had "No bend lighting (AFS)" function appear momentarily on my display. Now it has come on along with flashing bulb light in the speedo.
2008 V6 TDI with single Xenon bulbs.

Both Xenon bulbs light up but do not self test (dance). The small cornering lights are not illuminating when I turn the steering wheel. The right hand headlight is aiming straight but the LH headlight is focused down so the area illuminated is close to the front of the Treg.

I have pulled both headlights and checked the contacts on both AFS Headlight Cornering Modules 7L6 941 329 B .

The release tab for both of the headlight connectors have been completely destroyed during previous removals. Both connector just slide on and off. The RH headlight assembly was held in by two cable ties. That has now been fixed.

I don’t have a VAG-COM only an OBDEleven. A scan gives the following faults for the headlights.

Читайте также:  Гайка задней ступицы рено логан

55 Headlight Regulation

System description: AFS-Steuergeraet
Software version: X014
Hardware number: 7L6907357A
Coding: 1288451

Subsystems:
System description: AFS-Lst.-Modul l
Software number: 7L6941329B
Software version: X008

System description: AFS-Lst.-Modul r
Software number: ID-R fehlt
Software version: .

Trouble codes:
02234 — Right headlight power output stage No signal/communication
static
Frequency counter: 54
Measurements:
11.5 V
0.0 km/h
ABS 1
-4.7 °v.OT
Mileage: 173745 km
Driving cycle: 85
Date: 2016-12-28 16:57:30
Priority: 2
01042 — Control module not coded
static
Driving cycle: 71
Frequency counter: 1
Measurements:
Invalid
Invalid
Invalid
4.4 °v.OT
Priority: 2
02656 — Left headlight power output stage not coded
static
Driving cycle: 71
Frequency counter: 1
Measurements:
Invalid
Invalid
Invalid
3.1 °v.OT
Priority: 2
02657 — Right headlight power output stage not coded
static
Driving cycle: 71
Frequency counter: 1
Measurements:
Invalid
Invalid
Invalid
3.0 °v.OT
Priority: 2
01539 — Headlights were not adjusted no or incorrect basic setting/adaptation
static
Driving cycle: 71
Frequency counter: 1
Measurements:
Invalid
Invalid
Invalid
7.4 °v.OT
Priority: 2

Can I swap the cornering module from right to left and rescan to see if the fault coded reverse?

If the RH one is faulty, why has the LH light focus moved down while the RH light focus still appears to be correct?

Could the modules be OK but one of the RH motors have failed?

Why have the small cornering lights stopped illuminating?

I have read all the threads on AFS problems. Any advice on the scan would be appreciated

Here you will find useful information and handy tips relating to AFS headlamps, which stands for Advanced Front Lighting System.

The classic low beam is in fact a compromise solution, and it’s not without its weaknesses. Thanks to its new light functions, the Advanced Front Lighting System (AFS) eliminates the rigid boundaries of the low beam, thereby significantly improving visibility in the dark and in poor weather. HELLA’s VarioX technology forms the basis for this. On this page you will find out which new light functions have been made possible by AFS and what advantages they bring.

Читайте также:  Пропало сцепление на т4

Important safety information
The following technical information and practical tips have been compiled by HELLA in order to provide professional support to vehicle workshops in their day-to-day work. The information provided on this website is intended for use by suitably qualified personnel only.

Variable light functions

VARIABLE LIGHT FUNCTIONS : BASIC PRINCIPLES

The automotive lighting technology industry has been working to ensure optimal illumination of traffic areas for many years. On the one hand, the road and its surroundings should be illuminated as brightly as possible, so that the driver can safely recognise objects in the traffic area. On the other hand, other road users and the driver themselves should not be dazzled. As such, one of the focal areas for HELLA’s lighting technology specialists is to figure out the best way to reconcile, or even eliminate, the conflicting objectives of ensuring excellent illumination while eliminating glare for both the driver and other road users.

The classic solution is switching between high beam and low beam. While the high beam provides a light distribution optimised for illuminating the road, the low beam is a kind of compromise solution to avoid glare. Therefore, the combination high beam/low beam does not represent the optimal state-of-the-art solution when it comes to safety during nighttime driving. A simple, obvious improvement in adverse weather conditions would be to equip the vehicle with special auxiliary headlamps, such as fog lamps, which can be turned on or off by the driver according to the situation. The next step would be to not implement these additional lighting functions as individual auxiliary headlamps, but to integrate them into the main headlamps and to make the switch between various light distributions automatic. This is the basic concept of AFS headlamp systems (Advanced Front Lighting System).

Комментировать
156 просмотров
Комментариев нет, будьте первым кто его оставит

Это интересно
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
Adblock
detector