No Image

Датчик крутящего момента мазда 6

СОДЕРЖАНИЕ
373 просмотров
15 ноября 2019

Доброе время суток автолюбители! Поведую историю о том как я рейку лечил(окончательно!). Началось все еще с покупки данного авто летом 2013 года. тогда я еще заметил что руль в одну сторону крутится легко а в другую тяжелее.Покурит наш тырнет сделал то что делают многие при возникновении данной проблемы-подложил прокладочку в 0.6мм. Помогло, проездил почти год и тут настал ремонт рейки в виде замены втулки в чулке с правой стороны и лечением всяких люфтов Ремонт вроде прошел удачно и собрав все на место был удивлен что руль сам крутится ВЛЕВО! убрал прокладку и все встало на место. но поездив так осень и зиму пришло понимание сто руль теперь сам крутиться в право. прокладку вставлять я не захотел так как с её установкой руль становится тугим. Вся проблема кроется во втулке которая стоит на торсионе и отвечает за сторону вращение электромотора в усилителе. Вот эта приблуда и как раз перестала выполнять в полном объеме свою функцию

Откручиваем снизу все что видим и на чем все держится. приопускаем подрамник и снимаем рейку для манипуляций. Без снятия рейки целиком ничего не получится ни открутить ни снять торсион.

Далее снимаем с нее проводку дабы она не мешала.

Мазда 6 GH. Ремонт рулевой рейки, датчик крутящего момента, замена втулки без снятия механизма.

"Блок управления системой EPS определяет направление и значение дополнительного усилия в зависимости от скорости а/м и сигналов с датчика крутящего момента. " — изложено как всегда грамотно. На самом деле мы имеем 340 страниц "Клуб Mazda6.ru" посвященным стукам рулевой на гравийке и отношениям с датчиком крутящего момента, установленного на торсионе, из-за которого машину "тянет" вправо, либо влево, руль вращается с более значительным усилием и сопровождается вибрацией. Не совсем понятно предложение официалов о замене на новый, если и так ясно, что стук рейки — недостаток конструкции.

По поводу вибрации и увода вправо — отдельная тема, решаемая либо программным методом (требуется дилерский сканер M — MDS (Mazda)), либо "танцем с бубном" посвящённому толщине прокладок под корпусом датчика крутящего момента. либо новый датчик в сборе.

Читайте также:  Авито колеса на приору

цена новой рейки. как говорят официалы — типа модернизированная. кстати на видео она и есть.

. вообще, честно говоря, механизм корявый. даже с новыми втулками издаёт металлический звон, но если стучит вал, то имеет смысл заменить втулку. рейку можно не снимать, но подрамник приопустить всё равно придёться — так удобнее и быстрее, к тому же можно подкинуть новые втулки стабилизатора.

. задняя опора агрегата.

. подрамник крепится на шпильках. задние и средние гайки оворачиваем совсем.

. передние ослабляем максимально.

. страхуем подрамник гидростойкой.

. аккуратно отключаем разъёмы..

..отворачиваем тепловой экран.

и правый болт крепления рейки..

. сайлентблоки позволяют чуть приподнять корпус для доступа к 3-му болту крышки, в которой запрессована втулка.

. снимаем крышку с датчиком скорости вращения ротора, меняем втулку.

. для замены датчика крутящего момента рейку необходимо снять и разобрать. слева датчик частоты вращения ротора. справа — крутящего момента..

I hope none of the owners of the Mazda 6 GH will not fall into a situation that has developed with my car.
I am the owner of the car 2010 onwards, 1.8 l., Manual.
One fine morning I started the car, and found that the indicator of the steering rack’s malfunction shines, the steering wheel is tight, the steering wheel is spinning with effort with two hands. There were no symptoms of reiki malfunction before this event. I tried to jam the car, after some time I started a car, but nothing has changed.
Diagnostics showed:
C200B error
— Steering shaft, torque 1
— Comparison error
-Intermittent
Before arrival to the official, I tried to move the connectors from the steering rack, directly located on the rail itself. After these manipulations, I started the car, the rudder indicator went out, the rake earned, but after turning the steering wheel left-right, the indicator came on, a sharp strong steering jerk, and the electric power was turned off. And so two times, after which no manipulations anymore helped. At the same time on one of the connectors located on the rail, it seemed to me, there was moisture.
Calling the officers reported the problem and manipulation.
Recorded for diagnosis after 2 days.
He asked the master whether it was possible to move on this car, i.e. can I get to them on my own, to which I received an affirmative answer.
Diagnostics Officials:
"Error S200V: 62-08-EPS Moment sensor on the steering shaft. For further diagnostics, it is necessary to replace the torque sensor (steering gear with tie rods)"
The master said that they checked all the connectors, they also checked the wiring, there is no moisture.
Then the master inspector said that there were no such problems with the rail before, and asked after I figure out the reasons for the malfunction to report what the problem was!
I decided to look for a used steering rack, price tags from 28 thousand.
While looking for where to get a cheaper rail, I moved in my car, with a faulty electric power amplifier.
So I travel a couple of days.
One morning, having started a car, I was surprised to find that the fault indicator of the steering rack went out, and the electric booster works.
Joy knew no bounds, there was no need to change the steering rack.
However, my joy was premature.
I decided to take my spouse to work.
Out of habit, I kept the steering wheel with two hands, if suddenly the electric power amplifier went off on the move, I felt that this could theoretically happen.
Moving around the city is not fast, 50-60 km / h.
Having driven kilometers 3–4, unexpectedly for me the electric booster seemed to hit the steering wheel with a sledgehammer blow, the electric booster tried to steer the steering wheel to the right. While I was trying to keep the car in the forward direction, the electric power was trying hard to turn right while continuing to hit and trying to turn the steering wheel.
The fight with the electric booster lasted until the car stopped, so I zigzaged about 10 -15 meters. On the right roadside were parked cars, I miraculously did not damage them.
Stopping, opening the hood, disconnected the plug from the electric power.
A little later, I realized that if all of this had happened on the track, where the speed would have been greater, the tragedy would not have been avoided, it would simply not be possible to keep the car fighting the electric booster. So even after all, periodically on weekends, with his wife and two small children we go to the village for 100 km. from the city …
Then I had the idea to appeal to the official, with the question of how this could happen.
After all, theoretically, if the electric power steering is turned off on the move, due to some kind of malfunction, then the steering wheel just has to become tight ?!
Recovering, I remembered that this incident was supposed to remain on the DVR, I wanted to see how I could still hold the car.
Unfortunately I found out that the recording was not preserved, because after this incident I traveled a couple of days with the electric power off …, and it was a pity there were thoughts to send the video to the officers and to the factory …

Читайте также:  Шланг тормозной камаз 65115

Since the electric power had to be repaired, first I ordered the GS1F3212Y MAZDA gear assembly kit.
Replaced this node, problems seem to be gone, but nevertheless I control the steering wheel with two hands, fear …

Morality:
Theoretically, a malfunction of the electric power steering (error c200b), can occur on any car while driving, even if there are no symptoms of a steering river malfunction. From these thoughts it becomes somehow not …

I THINK THAT THE DESCRIBED HISTORY DESCRIBED BY MEETING OTHER SOFTWARE PROGRAMS FROM THE AUTO AT WHICH PERIODICALLY WILL LIGHT THE ELECTRIC POWER STEERING FAULT INDICATOR, ESPECIALLY WHEN THERE IS A VICTURE OF THE COURSE OF THE COURSE OF THE ELECTRICITY OF THE ELECTRONICALLY ELECTRIC POWER MANUAL, ESPECIALLY WHEN THERE IS A VICTURE OF THE COURSE OF THE CURRENT OF THE VICTIMS OF THE COURSE OF THE ELECTRIC POWER LEVEL INDICATION

Комментировать
373 просмотров
Комментариев нет, будьте первым кто его оставит

Это интересно
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
Adblock
detector