No Image

Afs off что это на инфинити

СОДЕРЖАНИЕ
505 просмотров
15 ноября 2019

Поменял лампочки и загорелась (моргает) ошибка головного света. Как понимаю что то с коррекцией. Мог я что там сломать или настройка нужна какая?

Обновление от 12.12.16: покопавшись на просторах интернета возможно нашел суть проблемы. Когда меняешь лампы и не идеально ровно выставишь фишки блока розжига, эта фишка упирается в крышку и не даёт ходить линзе и адаптация уходит в аварийный режим. Поеду в тепло и буду править. Продолжение следует…

Обновление от 27.12.16:
Как и писал до этого, проблема решена правильным выставлением фишек блока розжига. Видимо были немного под углом и крышка не давала двигаться линзе.

Парни кто знает что это, и в чем причина ?

Mileage: 117200 km

FakeHeader

Recommendations

Comments 19

Адаптивный свет фар…
Лампы менял?
Или может сам выключил)

Лампы не менял, сам вроде не отключал, раз ве что отец один день ездил может он натыкал что нибудь. А где он выключается ?

внизу слева где зеркала настраивать

Спасибо, попозже гляну)

внизу слева где зеркала настраивать

Там слева вроде только кнопка отключения стабилизации?

у кого как
до 10-го года стояла кнопка
у меня тоже её нет

О как…
Не знал, сорри ))

у кого как
до 10-го года стояла кнопка
у меня тоже её нет

Все получилось оказывается просто случайно кнопку нажал, капец я и не знал про нее ))

Всё сложное- просто))

Всё сложное- просто))

угу, я помню на м37 случайно нажал кнопку блокировки багажника в бардачке, две недели с ключа багажник открывал, поехал к диагностам, на меня как на дебила смотрели))

Это жестко 🤣, хотя я вчера сам чуть не записался к официалам на диогностику😂😂😂, хорошо что сюда написал сначало ))

Читайте также:  Бмв 3 дизель расход

Ну тут ладно кнопка есть эта, у меня на м37 тоже afs, но кнопки нет, и оно глючит переодически, где то контакт мозг парит

Может тогда сделать эту кнопку ))

нахер кнопку, я быстрее морду от рестайла воткну, с диодными фарами)

— Swivels the headlamp to the vehicle-center side until it hits the stopper.
— Returns the swivel angle from the stopper. Completes the initialization with regarding the returned position

as the swivel angle 0

• AFS control unit transmits the drive signal to the swivel actuator when activation conditions are satisfied.

And swivels the headlamp.

— The swivel starts after steering approximately 20

or more from straight-forward position.

NOTE:
The steering angle differs between right turn and left turn.

— The swivel angle becomes the maximum angle toward the driving direction if the steering angle is approxi-

or more depending on the vehicle speed. The swivel angle is maintained by shutting off the drive

— The swivel starts, and returns to the swivel angle 0

(straight-forward position) when the steering is returned

to the straight-forward position.

• AFS control unit returns the swivel angle to the straight-forward position, and stops the swivel regardless of

the steering angle if the operation condition is not satisfied while the swivel angle is 0

AFS OFF Indicator Lamp

• AFS control unit transmits AFS OFF indicator lamp signal to the combination meter via CAN communication.
• Combination meter turns AFS OFF indicator lamp ON/OFF/blinking according to AFS OFF indicator lamp

— AFS OFF indicator lamp is turned ON for 1 second for the AFS OFF indicator lamp bulb check when the igni-

Читайте также:  Держатель для планшета на руку

tion switch is turned ON. AFS OFF indicator lamp is turned OFF within 1 second when the engine starts.

— AFS OFF indicator lamp turns ON when AFS is switched to “OFF” by operating AFS switch.
— AFS OFF indicator lamp blinks (1 second each) if AFS control unit detects a specific DTC.

NOTE:
Combination meter blinks AFS OFF indicator lamp (approximately 1 second each) if AFS OFF indicator
lamp signal is not received from AFS control unit.

HEADLAMP AUTO AIMING

Headlamp Auto Aiming Control Description

• AFS control unit controls the headlamp light axis height appropriately according to the vehicle height.
• AFS control unit detects the vehicle condition necessary for headlamp auto aiming control with the following

— Height sensor signals (front and rear)
— Vehicle speed signal (received from combination meter via CAN communication)
— Low beam status signal (received from IPDM E/R via CAN communication)
— Engine speed signal (received from ECM via CAN communication)
• When the operation conditions are satisfied, AFS control unit transmits the aiming motor drive signal for

adjusting the headlamp axis height.

Headlamp auto aiming operation condition

— Headlamp ON
— While the engine running
— Vehicle speed (Control mode is switched according to the driving condition.)

Headlamp Auto Aiming Operation

• AFS control unit calculates the vehicle pitch angle from the front and rear height sensor signal. AFS control

unit judges the angle for adjusting the axis gap from the preset position.

• AFS control unit controls the headlamp axis by changing the aiming motor drive signal output according to

Читайте также:  Фонарь задний камаз 5490 светодиодный

the front and rear vehicle height when detecting the following vehicle condition. Output is maintained if other
condition than following is detected.

— Engine starts.
— Headlamp is turned ON.
— Vehicle posture becomes stable after changing the vehicle posture change is detected with the headlamp

ON and the vehicle stopped.

— Vehicle speed is maintained with the headlamp ON and the vehicle driven.

Adjusted axis position may differ from the preset position although the headlamp auto aiming acti-
vates properly if the suspension is replaced or worn.

Комментировать
505 просмотров
Комментариев нет, будьте первым кто его оставит

Это интересно
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
Adblock
detector