No Image

Тормозные колодки remsa официальный сайт

СОДЕРЖАНИЕ
2 просмотров
15 ноября 2019

Brake Pads

A fully integrated manufacturing strategy makes this range possible by having available in-house the production of related components such as backing plates and accessories.

With a production of more than 20 million sets-year, Remsa offers to his customers not only all the “know-how” of one of the main friction materials manufacturers in the world but the most comprehensive product range available in the friction industry. This product range covers European, American, Japanese, Korean and Australian applications with more than 2000 different part numbers on offer and with different levels of accessorization.

HTP (High pressure treatment)

A new manufacturing process has been recently implemented in Remsa factories codenamed HPT (High Pressure Treatment). Now pads are scorched with electrical heated steel table system at 650ºC and accelerated heat interchange applying 10.000 N press force per brake pad thus ensuring that the complete surface of the pad is evenly cured. This process provides a shorter bedding-in period and an efficient brake operation just upon installation as typical O.E.M. pads performance required to work the most severe conditions:

    • HPT Involves extreme heat and pressure to scorch the pad surface 1 to 2 mm deep, which increases bedding-ability.
    • HPT means safety because avoids the crystallization process typical of friction materials losing braking performance along the useful product life.
    • HPT is healthy for the environment. During the scorching process, gases emitted are treated by post-bur process till they are rendered harmless. Is this process wouldn’t be done in our production plant, the drivers would suffer it negatives effects during the brake bedding in period and the gases would go up to the atmosphere.

    Performance

    R&D department is continuously testing both new friction material prototypes as uniformity production checking. Comprehensive Road and full scale dynamometer test bench AK-Master test evaluates the quality of Remsa brake pads searching the best performance and going beyond of the O.E. results of some of the most popular and extended European vehicles such as AK-Master shown on the next page.

    Читайте также:  Подшипник передней ступицы камаз

    ADT (Alpine descent test)

    Alpine descent tests are fundamental in the development and research process of new friction material. These tests are usually performed by Remsa technical drivers in Austrian Alpine mountain called Grossglockner (Edelweisspitze 2571 m.) with a 12% average slope and 18% at the maximum fall.
    At the same time as new materials are tested on this road, several samples of the running production are checked following the same protocol and severe conditions as COP (conformity of production verification).

    Slow descent test:

    • Medium speed 40 Km/h (top speed 80 km/h).
    • Long.: 16 Km.
    • Time: 23 min.
    • Final temperature: 600ºC.

    Speed descent test:

    • Medium speed 60km/h (top speed more than 120 Km/h)
    • Long.: 16 Km,
    • Time: 15’ 36’’.
    • Final temperature: 800ºC.(more than 500º C since 10 corner).

    Industrial Support

    Today Remsa is regarded to be the top of European IAM (Independent aftermarket) friction materials manufacturers, with a production volume further 20 million pads sets a year.

    Brake Wear Sensor

    Remsa has a full range of Brake Wear Sensors, which complement our range of Brake Pads.

    Remsa Wear Sensors are manufactured under the most stringent quality parameters, giving them a remarkable resistance both high temperatures of the brake calipers, as moisture and corrosion. Its structure remained unchanged, until the end of the useful life of Brake Pads when perform their function, providing additional safety to the brake system.

    Remsa — одна из самых популярных марок вторичного рынка тормозных колодок. Фирма производит не только тормозные дисковые колодки, барабанные колодки, но и диски. Однако тормозные диски продаются не слишком активно.

    Читайте также:  Ремонт подогрева сидений киа рио 3

    Барабанные накладки можно приобрести в комплекте с новыми пружинами и болтами. Номер имеет написание xxxx.xx. В продаже ещё можно встретить завалявшиеся детали с тремя цифрами в первой части или с пробелом между группами цифр вместо точки. Цвет упаковки также менялся. Серый сменился на красно-черный.

    Первые четыре цифры номера отвечают за форму колодок. Пара после точки — толщина, задняя поверхность, другие незначительные различия. Если не получается найти нужный артикул, обычно можно заменить его другим, если первая часть номера совпадает.

    На онлайн-каталог Ремса ведет ссылка с официального сайта производителя remsa.com (пункт меню — catalogues)

    Подбор колодок Ремса не очень удобен в использовании, потому что немного долго грузится, а бывает не загружается вовсе, останавливаясь на 5%, 15%. После того, как он запустится, проблем не бывает. Для смены языка и установки установки русского в правом верхнем углу есть есть кнопка Configuracion. Открываем форму, меняем Espaniol на Ruso, подтверждаем выбор (Guardar), и ищем каталожные номера.

    Каталог реализован на всем известной программе TecDoc. Подбор осуществляется или по марке, моделе, двигателю, или по кроссу номеров других производителей, включая оригинальному.

    Следует обратить внимание на то, что в номерах Ремса могут быть разночтения. Раньше фирме хватало пяти цифр в номере, но, скорее всего, из-за расширения ассортимента понадобилась шестая цифра. Поэтому, вам может попасться в прайсах номер 649 02, а новый номер 0649 02. В номере может присутствовать точка, и это тоже правильно и не должно смущать. Она то появляется в артикуле, то исчезает.

    Кстати, к вопросу о том, почему номер разделен точкой. Первые четыре цифры определяют размеры колодки, так скажем в плоскости, а вторая половина артикула после точки указывает на наличие или отсутствие датчика, толщину и т.п. В большинстве случаев колодки с одинаковым началом взаимозаменяемы. Более тонкую можно установить вместо толстой, датчик можно откусить и выбросить.

    Читайте также:  Замена сцепления форд с макс

    Более известная торговая марка Lucas, теперь TRW, заказывает часть своей продукции в Испании, на заводе Remsa.

    Комментировать
    2 просмотров
    Комментариев нет, будьте первым кто его оставит

    Это интересно
    No Image Автомобили
    0 комментариев
    No Image Автомобили
    0 комментариев
    No Image Автомобили
    0 комментариев
    Adblock detector